zondag 8 oktober 2017

Documentenhouder met tutorial

Vanochtend heb ik dit superhandige mapje gemaakt voor mijn papieren, administratie waar nog wat mee moet, tegoedbonnen, papieren van mijn dochter's school etc.😊

Echt een aanrader, ik ben er tenminste heel blij mee!😊




Ook hier heb ik voor de buitenkant weer tafelzeil gebruikt en katoen en tafelzeil aan de binnenkant. Ik heb eerst gekeken hoe groot hij moest zijn. Ik legde het tafelzeil dubbel en legde er A4 papier op, dat moest erin passen, wel ruim aanhouden ivm naadtoeslag.

Daarna heb ik van katoen dezelfde grote uitgesneden.





De binnenkant is nu de basis, daar komen de mapjes. Ik heb een stuk tafelzeil en stuk katoen gebruikt even breed als de voering, de hoogte kan je zelf bepalen. Ik heb ze op elkaar gelegd met de verkeerde kanten op elkaar en bovenaan vast gestikt met een leuk biasbandje. Toen heb ik de zijkanten vast gestikt op de voering, heel dicht langs de zijkant zodat je er straks niks van ziet. Nu bepaal je de vakken. Ik heb gewoon met pen 2 lijnen gezet omdat ik er met zigzagband overheen heb genaaid en je er dus niks meer van ziet. 



Nu leg je de buitenkant met de goede kant op de voering met vakjes en stik je rondom, hou een ruim gat over om te keren.


Dan keer je alles door het gat en stik je helemaal rondom,  je stikt dan meteen het keergat dicht.

En klaar is tie😊, ziet er toch veel gezelliger uit als een stapeltje papierenπŸ˜„πŸ˜Š


Als je wilt kan je nog een lusje met knoopje maken of een elastiek aan de boven- en onderkant of klittenband om het te sluiten, ik heb dat niet gedaan omdat ik het toch niet mee sleep in mijn tas ofzo, het ligt op een vaste plek dus de papieren zullen er dus niet gauw uit vallen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten